A probléma

Egy közepes méretű kereskedelmi vállalat rendszeresen szembesült a piaci versenyből adódó problémákkal, különösen a konkurencia ár- és készletváltozásainak késedelmes észlelésével. Az árváltozásokat manuálisan, napi szinten követték nyomon, ami jelentős humánerőforrás-ráfordítást igényelt, és a lassú reakcióidő miatt gyakran versenyhátrányba kerültek. Az időbeli késlekedések miatt rendszeresen előfordult, hogy a konkurens cégek gyorsabban reagáltak a piaci igényekre, ami bevételkiesést és piaci részesedés csökkenést eredményezett.

Megoldás ZOKKA-val

A Zokka robotizációs megoldásának bevezetésével a vállalat jelentősen automatizálta a konkurencia ár- és készletfigyelését. A robot folyamatosan, akár percenként ellenőrzi a versenytársak webáruházait, automatikusan elemzi az árváltozásokat, készletszinteket, és az előre meghatározott szabályok szerint jelzi a szükséges lépéseket.

A rendszer képes automatikus árkorrekciókat is végrehajtani a vállalat saját webáruházában, továbbá azonnali értesítéseket küld a beszerzési és értékesítési osztálynak, ha egy kritikus készletváltozás történik a versenytársaknál. Ez lehetőséget ad arra, hogy a vállalat azonnal stratégiai döntéseket hozzon és gyorsan reagáljon a piaci változásokra.

A robot működéséről napi és heti összegző jelentéseket is készít, amelyeket a vállalat menedzsmentje rendszeresen áttekint, így biztosítva a folyamatos stratégiai felülvizsgálatot és finomhangolást.

EREDMÉNY
  • A vállalat reakcióideje jelentősen lerövidült, percekre csökkent a korábbi több órás vagy akár napos késések helyett, így versenyelőnyt szerzett a konkurensekkel szemben.
  • Az értékesítés volumene és a profit jelentősen növekedett azáltal, hogy mindig versenyképes árakon tudták kínálni termékeiket.
  • Jelentős mennyiségű manuális munkaidőt takarítottak meg, ami lehetővé tette, hogy az alkalmazottak magasabb hozzáadott értékű tevékenységekre összpontosíthassanak, például marketingkampányok kidolgozására vagy ügyfélszolgálati fejlesztésekre.
  • A robot által generált részletes adatelemzések lehetővé tették a döntéshozók számára a piaci trendek jobb megértését, valamint az üzleti döntések hatékonyabb előkészítését és végrehajtását.
  • Az automatizált rendszer segítségével a vállalat nemcsak gyorsabbá, hanem proaktívabbá vált, jelentősen javítva ezzel piaci pozícióját és hosszú távú üzleti fenntarthatóságát.